Graag wil ik even iets met jullie delen hoor. Ik ben natuurlijk laatst naar Brazilie geweest en heb daar mega veel foto's gemaakt. Toen ik terug kwam ben ik meteen vol enthousiasme aan het album begonnen. Via Fotofabriek heb ik al eens een album laten drukken (een prijs die ik gewonnen had met een uitdaging hier) en ik was heel tevreden over de kwaliteit.
De software had ik nog op m'n computer staan, dus dit album wilde ik ook via hen laten drukken. Nu heb ik vanmiddag m'n album ontvangen en zitten er bij heel veel blz. witrandjes en dat was niet de bedoeling en is ook zeker storend.
Bij het maken van het album stonden er wel tekstballonnetjes met deze tekst: "
let op stippellijn is snijlijn. Foto wel over stippellijn zetten en controleren in priview. " Ik heb de layouts zo geplaatst dat ze net over het stippellijntje stonden en vervolgens gekeken in de preview. Als ik daar geen witte randjes zag, ging ik ervan uit dat het goed was bij de druk.
Nu zegt klantenservice van Fotofabriek (overigens een heel vriendelijke mevrouw hoor) dat van bij preview ook rekening gehouden moet worden met een snijgedeelte en dat ik het helemaal had moeten vullen. Zij gaf ook aan dat zij ook nog een beetje aan het proberen zijn om het zo duidelijk mogelijk te maken voor de client en dat ze de tekstballonnetjes altijd kunnen aanpassen.
Da's mooi natuurlijk, maar ondertussen is mijn album niet helemaal naar m'n zin en hij kostte toch 50 euro!! Als tegemoetkoming stelde zij voor om het nieuw af te drukken album 50/50 te betalen en dat ik er nog even rustig over na moest denken of dat een redelijk bod is.
Wat vinden jullie nou? Heb ik het nou niet goed begrepen of zouden jullie het ook zo lezen dat de preview leidend is?
Ik vind dit zo lastig he .. ben ook helemaal geen onderhandelaar ofzo, maar wil natuurlijk wel graag een album dat helemaal naar m'n zin is.
Nou, hoop een beetje op reacties wat jullie ervan vinden.
Yvonne
Linkback: https://digiscrap.nl/index.php?topic=3048.0