Digiscrap Digitaal scrappen

Helllup! Wat moet ik nou?

Conversatie gestart op Hulp nodig? Zoek je iets?

Graag wil ik even iets met jullie delen hoor. Ik ben natuurlijk laatst naar Brazilie geweest en heb daar mega veel foto's gemaakt. Toen ik terug kwam ben ik meteen vol enthousiasme aan het album begonnen. Via Fotofabriek heb ik al eens een album laten drukken (een prijs die ik gewonnen had met een uitdaging hier) en ik was heel tevreden over de kwaliteit.

De software had ik nog op m'n computer staan, dus dit album wilde ik ook via hen laten drukken. Nu heb ik vanmiddag m'n album ontvangen en zitten er bij heel veel blz. witrandjes en dat was niet de bedoeling en is ook zeker storend.

Bij het maken van het album stonden er wel tekstballonnetjes met deze tekst: " let op stippellijn is snijlijn. Foto wel over stippellijn zetten en controleren in priview.   " Ik heb de layouts zo geplaatst dat ze net over het stippellijntje stonden en vervolgens gekeken in de preview. Als ik daar geen witte randjes zag, ging ik ervan uit dat het goed was bij de druk.

Nu zegt klantenservice van Fotofabriek (overigens een heel vriendelijke mevrouw hoor) dat van bij preview ook rekening gehouden moet worden met een snijgedeelte en dat ik het helemaal had moeten vullen. Zij gaf ook aan dat zij ook nog een beetje aan het proberen zijn om het zo duidelijk mogelijk te maken voor de client en dat ze de tekstballonnetjes altijd kunnen aanpassen.

Da's mooi natuurlijk, maar ondertussen is mijn album niet helemaal naar m'n zin en hij kostte toch 50 euro!! Als tegemoetkoming stelde zij voor om het nieuw af te drukken album 50/50 te betalen en dat ik er nog even rustig over na moest denken of dat een redelijk bod is.

Wat vinden jullie nou? Heb ik het nou niet goed begrepen of zouden jullie het ook zo lezen dat de preview leidend is?

Ik vind dit zo lastig he .. ben ook helemaal geen onderhandelaar ofzo, maar wil natuurlijk wel graag een album dat helemaal naar m'n zin is.

Nou, hoop een beetje op reacties wat jullie ervan vinden.

 :'( Yvonne





Linkback: https://digiscrap.nl/index.php?topic=3048.0
#1 - 28-10-2010, 17:44:20

nachtmol

Ik vind dat je gewoon een nieuw album moet krijgen zonder extra kosten, helemaal omdat ze daar zelf ook nog aan het proberen zijn zo duidelijk mogelijk te worden. Dat zijn ze dus kennelijk nog niet gezien het resultaat van jouw boek!

Dus dan moeten ze nog duidelijker worden en tot die tijd mensen die niet tevreden zijn compenseren met een nieuw boek.

Lijkt me flink balen zeg, als je je boek openslaat en het is niet geworden wat je er van verwacht had. Ik duim voor een nieuw boek voor je!
#2 - 28-10-2010, 18:52:32

Dat is inderdaad balen. Het is belangrijk om zeker te weten of je dit had kunnen weten of vooraf had kunnen zien. Zo niet dan heb je wel een punt. Dus als uit de software niet blijkt dat je het anders had moeten doen..... dan lijkt het mij een probleem van Fotofabriek. En niet het probleem van jou.

En 50 is inderdaad veel geld....
#3 - 28-10-2010, 19:55:04
Droom niet je leven,
Leef je droom!

Vind ik ook Vincent: 50 euro is veel geld.
En 75 nog veel meer ...
 
Ik vind echt dat je moet doorzetten hoor Tomik:
wat kan jou het schelen als ze je (eventjes) niet aardig vinden?
Uit de reactie van die mevrouw is te merken dat ze HEEL GOED WEET waar jij het over hebt:
gewoon niet op haar aanbod ingaan en erop staan dat je gratis een nieuw boek krijgt.
Kijk vr je telefoneert eerst waar je een klacht kunt indienen,
en zeg haar dat je dat gaat doen .....
 
You deserve it!
ViVre
 
#4 - 28-10-2010, 20:23:10

Hoentje

Ja hoor, ik vind ook dat ze een nieuw boek moeten drukken. Het is dus blijkbaar niet duidelijk in de software en jij hebt er al bewust goed opgelet, wat kan je meer doen? 50/50 vind ik niet redelijk als het inderdaad onduidelijk voor de klant is. Zij moeten zorgen voor perfectie software die maar voor n uitleg vatbaar is! Zet hem op!
#5 - 28-10-2010, 21:30:40

Ik denk dat de meerderheid tegen je gaat vertellen dat je echt even 'je poot stijf moet houden' hoor! Ik denk dat iemand die niet scrapt zich niet realiseert hoeveel werk er in zo'n album zitten. Daarnaast deel ik de mening met Monique dat die medewerkster ook aan gaf dat het niet echt helemaal duidelijk was! Daarbij zijn zij ook nog eens n van de sponsers van deze site en dan lijkt het me dat ze gebaat zijn met een goede reklame. Wat dat aangaat ken ik namelijk wel hele goede verhalen van Albelli ....

Ik zou niet graag in je schoenen staan en zou dit ook erg vervelend vinden om te moeten doen ...

Hou ons op de hoogte en natuurlijk succes!
#6 - 28-10-2010, 22:18:38

Zo is dat,je moet vol blijven houden als je zeker weet dat je in je gelijk staat en dat ze je tegemoed komen is al een teken dat ze wel weten hoe/wat,maar er zo proberen om er voor hun toch ook nog wat uit te halen...
Wens je heel veel succes ermee!
#7 - 28-10-2010, 23:16:55

Marleen1

Je gaat niet betalen voor een boek wat niet goed is toch? Of het geld terug of een nieuw boek als zij niet
duidelijk zijn geweest, soms moet je gewoon een beetje brutaal zijn  :tick2:. Zou toch ook te gek zijn, zo'n duur
boek!
#8 - 28-10-2010, 23:42:49

Goh, wat ben ik toch blij met jullie  :good1: Ik voel me gesterkt door jullie reacties!! Ik zal jullie op de hoogte houden hoe het verder gelopen is.
#9 - 29-10-2010, 07:19:59

Ik ben benieuwd of het geregeld wordt, want ik ben het helemaal met de voorgangers eens (het is duidelijk uit het antwoord dat het een bekend probleem is) Poot stijf houden dus!
#10 - 29-10-2010, 10:24:54
Monique

Ik maak een BOM, kijk op mijn blog

In een prettig gesprek met onze sponsor Fotofabriek heb ik dit album besproken.

De klantenservice van Fotofabriek vindt het heel vervelend dat het afdrukken van het fotoalbum niet volgens de verwachting is gedrukt en geleverd. Yvonne krijgt een duidelijke omschrijving (of aanwijzing) van Fotofabriek hoe het dan wel goed moet gaan (in deze beschrijving zit de manco als ik het goed begrijp uit het verhaal van Yvonne) en Fotofabriek biedt uit coulance aan de herdruk van het album voor deze keer volledig te vergoeden.  Hiermee wil Fotofabriek haar excuus aanbieden en tevens de goede service benadrukken. Uiteraard gaan ze er vanuit dat het hiermee naar ieders tevredenheid is opgelost.

Nou, perfect toch!?

@Yvonne: jij hebt ondertussen al de benodigde informatie ontvangen.
#11 - 01-11-2010, 15:52:49

Hoentje

Zooo, netjes van Fotofabriek!
#12 - 01-11-2010, 16:17:46

Wauw. Goede service zeg!
Goed gedaan, Vincent, jij bent een super-onderhandelaar.  :cheer1:
#13 - 01-11-2010, 18:21:34

 :oke: :applausS11: wat super zeg!!
#14 - 01-11-2010, 18:49:49
Creatieve mensen maken geen rommel ... die hebben overal idee?n liggen ;)

nachtmol

Helemaal goed Vincent en wat lief dat je voor Yvonne bemiddeld hebt!!  :cheer1: Echt super dat Fotofabriek nu toch helemaal over de brug komt!!  :_yeah:
#15 - 01-11-2010, 18:57:14
« Laatst bewerkt op: 02-11-2010, 10:44:11 door Jeanine (aka nachtmol) »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


* Share Topic

Share via facebook Share via linkedin Share via pinterest Share via twitter

* Similar Topics

xx
Wat moet je doen?

Gestart door DebbyEngels Gepost op Hulp nodig? Zoek je iets?

2 Reacties
1180 Gelezen
Laatste bericht 23-01-2009, 20:13:58
door DebbyEngels
xx
Hoe moet je blenden in PSP

Gestart door jannemieke Gepost op Paintshop Pro (PSP)

3 Reacties
3071 Gelezen
Laatste bericht 14-12-2009, 21:45:45
door Ren
xx
Project 365, wat moet ik?

Gestart door Dien Gepost op Project 365

22 Reacties
5984 Gelezen
Laatste bericht 07-07-2010, 07:49:28
door tomik58 (Yvonne)
xx
gratis download, maar welke link moet ik hebben Bedankt voor uw aankoop.

Gestart door deugenietje Gepost op Overige tips en vragen

1 Reacties
932 Gelezen
Laatste bericht 03-12-2012, 11:32:40
door Nathalie ( Rosalie)